Informacja
22.01.2009 - Informacja dla pracodawców składających oferty pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy
UWAGA PRACODAWCY !!!
z dniem 01.02.2009 roku
Pracodawca zgłasza ofertę pracy do jednego powiatowego urzędu pracy,właściwego ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy albo innego wybranego przez siebie urzędu.
Zadania w zakresie upowszechniania oferty pracy, kontaktów z pracodawcą i osobami zarejestrowanymi oraz kierowanie zarejestrowanych do pracodawcy realizuje powiatowy urząd pracy, który przyjął ofertę pracy od pracodawcy.
Pracodawca zgłaszając ofertę pracy do powiatowego urzędu pracy może nie wyrazić zgody na podawanie do wiadomości publicznej informacji umożliwiających jego identyfikację przez osoby niezarejestrowane w powiatowym urzędzie pracy.
Oferta pracy, w związku z którą pracodawca nie wyraził zgody na podawanie do wiadomości publicznej informacji umożliwiających jego identyfikację, może być udostępniona w pełnym zakresie wyłącznie tym bezrobotnym lub poszukującym pracy,którzy spełniają wymagania określone w ofercie i których powiatowy urząd pracy kieruje do pracy u tego pracodawcy.
Powiatowy urząd pracy nie może przyjąć oferty pracy, o ile pracodawca:
1) zawarł w ofercie pracy wymagania, które naruszają zasadę równego traktowania w zatrudnieniu w rozumieniu przepisów prawa pracy, i mogą dyskryminować kandydatów do pracy, w szczególności ze względu na płeć,wiek,niepełnosprawność,rasę,religię,narodowość,przekonania polityczne,przynależność związkową,pochodzenie etniczne, wyznanie lub orientację seksualną:
2) w okresie do 365 dni przed dniem zgłoszenia oferty pracy został skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie praw pracowniczych lub jest objęty postępowaniem wyjaśniającym w tej sprawie.
podstawa prawna : art.36 ust. 5a- 5e Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach runku pracy ,: Dz.U.z 2008 r. T.J. ,Nr 69, poz.415 z późniejszymi zmianami