Rozmowa z pracodawcą

Zanim zostaniesz przyjęty do pracy musisz odbyć rozmowę z przyszłym pracodawcą. Na podstawie przeprowadzonej rozmowy pracodawca ocenia Ciebie i Twoją przydatność w zakładzie.

Pamiętaj!

Twoje zatrudnienie zależy od tego jak zaprezentujesz się pracodawcy.

 Aby:

  • nie zmarnować szansy;

  • zrobić dobre wrażenie;

  • przekonać pracodawcę, że jesteś pracownikiem, którego poszukuje;

                    musisz się przygotować do rozmowy.

 

Jeśli to możliwe, zdobądź informacje o firmie, w której zamierzasz podjąć pracę

 Możesz tę wiedzę wykorzystać podczas spotkania:

  • informując o posiadanym doświadczeniu i wiedzy w zbliżonych obszarach działalności firmy;

  • okazując zainteresowanie pracą, o którą się ubiegasz;

  • zadając sensowne pytania, dotyczące pracy.

Pomyśl o odpowiedziach jakich udzielasz na pytania:

  • jakie masz kwalifikacje i umiejętności?

  • jaką pracę wykonywałeś dotychczas?

  • jak ją wykonywałeś?

  • jakie były powody zwolnień z poprzednich miejsc pracy?

  • jaką pracę chcesz wykonywać?

Przygotuj odpowiedzi na kłopotliwe pytania o Twoje słabe strony.

Pomyśl jakie pytania mógłbyś  zadać.
Zadbaj o właściwy wygląd zewnętrzny: schludny ubiór, uczesane włosy. Staranny wygląd wyraża Twój szacunek dla rozmówcy, świadczy o cechach Twej osobowości, a niekiedy jest koniecznym elementem stanowiska, o które się ubiegasz.

Przygotuj potrzebne dokumenty:

  • Życiorys (CV);

  • List motywacyjny lub podanie;

  • Kwestionariusz osobowy;

  • Świadectwa ukończenia szkoły, studiów;

  • Świadectwa pracy;

  • Uprawnienia bądź zaświadczenia o ukończonych kursach, stażach, praktykach, itp.;

  • Książeczkę wojskową;

  • Prawo jazdy;

  • Zdjęcie/a.

Podczas rozmowy z pracodawcą nie okazuj:

  • zdenerwowania i skrępowania;

  • niepewności, zagubienia i braku wiary we własne możliwości;

  • niezdecydowania.
                Odpowiadaj konkretnie i precyzyjnie.

UNIKAJ:

  • mówienia o swoich słabościach;

  • chaotyczności wypowiedzi i zbędnych szczegółów;

  • dyskredytowania byłych pracodawców;

  • lekceważenia rozmówcy.

PAMIĘTAJ O:

  • zwróceniu uwagi na swoje zalety;

  • uważnym słuchaniu rozmówcy;

  • logice wypowiedzi;

  • kontrolowaniu swoich gestów, mimiki, artykulacji i modulacji głosu;

  • uprzejmości wobec rozmówcy.

Po skończonej rozmowie podziękuj pracodawcy za spotkanie. Jeśli nie otrzymasz propozycji pracy, bądź uprzejmy i nie okazuj irytacji. Być może w przyszłości będziesz miał kontakt z tym pracodawcą.

Metryka strony

Data publikacji 02.06.2008
Data modyfikacji 03.04.2012 Rejestr zmian
Osoba publikująca: Beata Uhryn
Autor : Agnieszka Kubińska
Liczba wejść: 3944